vrijdag 11 april 2014

Nieuwe blog: LP's Opera en klassiek (78rpm)



Ik ben weer een nieuwe blog gestart, dit keer vooral gewijd aan LP's van vroegere operasterren. Het zijn dus verdoekingen van 78t.platen op LP.
Ik had al wat LP's op dat gebied, maar onlangs kon ik een prachtige collectie met LP's van 78 toerenplaten van operasterren overnemen. Labels als Rococo, Rubini, Discophilia, Lebendige Vergangenheit,  Court Opera Classics, Pearl, Ember, Scala.
Het leek me aardig deze LP-verdoekingen niet te mengen met mijn eigen transfers van 78 toeren operaplaten. De nadruk zal liggen op opera, maar af en toe zullen ook instrumentale klassieke historische opnamen gepost worden.
Er staan tot nu toe 3 LP's op: Paul Payan (Discophilia), Amelita Galli-Curci (Ember) en Felix Senium (Discophilia).

Kijk dus op:

LP's Opera en Klassiek (78 rpm)

3 opmerkingen:

  1. Thank you so much for your new series, Satyr! It is fascinating to hear whole LPs by singers like Senius or Payan - they are rare guests on CD.

    BeantwoordenVerwijderen